Ambire AdEx, yayıncıları ve reklam verenleri çevrimiçi reklam anlaşmaları yapabilmeleri için birbirine bağlayan dijital reklamcılık pazarıdır. Dijital reklamcılık için yeni bir çözümdür. Ivo Georgiev ve Dimo Stoyanov ikilisi tarafından kurulmuştur. Bitci.com olarak bu makalede Ambire AdEx ADX sorusuna yanıt vereceğiz.
Ambire AdEx (ADX) Nedir?
Ambire AdEx, aracıları ortadan kaldırarak kullanıcıların gereksiz ücretsizlerden tasarruf etmelerine olanak tanıyan bir projedir. Gerçek zamanlı doğrulanabilir raporlamanın değeriyle reklamverenlerin ve yayıncılarının, sonuç ve gelirleri en üst düzeye çıkarması sağlanmaktadır.
Platformda aracı olmaması, daha fazla gelir ve daha düşük maliyet anlamına gelmektedir. AdEx, reklamverenleri ve yayıncıları doğrudan birbirine bağlamaktadır; DSP’ler, SSP’ler, komisyoncular vb. yoktur. Aracıların kaldırılması gereksiz ücretlerin ortadan kaldırılması demektir. Özetle; bu sayede yayıncılar için daha fazla gelir, reklamverenler için daha az harcama sağlanmaktadır.
Kullanıcıların gizliliği, kullanıcıların tarayıcılarında çalışan AdEx yazılımı AdView tarafından kendi tarayıcılarının yerel deposundan saklanmaktadır. Adview yöneticisi, kullanıcı hakkında bilgi edinebilir ancak bu bilgileri yerel olarak tutulmaktadır; yani bilgiler hiçbir şekilde kimseye ifşa edilemez.
Ambire AdEx’in Amacı Nedir?
Ambire AdEx, platformu oluşturma nedenini şu şekilde açıklamıştır: “AdEx’i oluşturduk çünkü reklam teknoloji endüstrisinin gerçek anlamda açık kaynaklı, şeffaf ve dolandırıcılığa dayalı reklam ağları sunmadığı fark ettik.” Platform bu sebeple kendi deyimiyle statükoya meydan okumayı seçmiştir. AdEx ilk aracıya olan ihtiyacı ortadan kaldırmış ve reklam veren-yayıncı ikilisini doğrudan birbirine bağlamıştır. Ek olarak platforma gerçek zamanlı raporla eklenmiş ve tarafların yanlış verilerle buluşmasının önüne geçilmiştir.
Ambire AdEx’in (ADX) Özellikleri Nelerdir?
- Beş tıklamayla kaydolma: Kullanıcılar, birkaç tıklamayla AdEx’e kaydolup reklam vermeye ve kazanmaya başlayabilmektedir. İster reklam veren ister yayıncı olarak AdEx’i kullanmaya başlamak az zaman almaktadır.
- Kendi kendini yöneten reklam pazarı: Neyin reklamının yapılıp neyin yapılamayacağı konusunda hiçbir merkezi kısıtlamaya sahip olmayan, kendi kendini yöneten bir reklam pazarı sunulmaktadır.
- Gerçek zamanlı raporlama: Kullanıcılar, kampanya veya reklam envanterlerinin performansını gerçek zamanlı izleyebilmektedir. Reklam sahtekarlığı ve yanlış raporlama riskini azaltmaktadır.
Ambire AdEx (ADX) Toplam Arzı ve Mevcut Fiyatı Nedir?
Coingecko verilerine göre Ambire AdEx toplam arzı 150,000,000 ADX’tir. Dolaşımdaki arz miktarı ise 142,557,523 ADX’tir. Son 24 saatlik ticaret hacmi 7,157,475$ olan projenin piyasa değeri 54,840,856$’dır.
ADX şu anda 0,383922$ seviyesinden işlem görmektedir. Ancak Ocak 2018’de 3,49$’a kadar yükselmiş ve kendi zirve fiyatını görmüştür.